Sådan sælger I lodsedler

Hele Verden i Skole-Lotteriet 2019 er slut. Sidste dag for at sælge lodsedler var 24. maj 2019.

I kan glæde jeg til at samle ind igen til Oxfam IBIS' og Red Barnets arbejde 2020.

Det er let at samle ind og hjælpe. I kan sælge lodsedler som beskrevet nedenfor eller finde på jeres helt egen indsamling.

1. Del lodsedlerne ud til eleverne

Med hvert klassesæt af LæseRaketten har I fået 30 lodsedler. De fleste lærere deler lodsedlerne ud til eleverne.

Hvis du gerne vil holde styr på hvilke elever, der har fået hvilke lodsedler med hjem, kan du bruge en klasseliste eller vores skema, der giver dig overblik her.

2. Eleverne sælger lodsedler

Mange elever sælger lodsedlerne til forældrene derhjemme eller naboer ved at gå dør til dør. I kan også sælge lodsedlerne til forældre-arrangementer på skolen eller finde på jeres egen måde at samle ind på - fx et loppemarked.

Det kan være en god idé, at eleverne medbringer en kuvert eller lignende til at holde styr på kontanter.

En del købere vil gerne betale med MobilePay. Hvis I vil vide, hvor meget I har samlet ind og få is eller klasseture, er det vigtigt at køberen skriver klasse og skole i beskedfeltet på MobilePay, som anført på lodsedlen.

3. Læreren indbetaler indsamlingen

Alle oplysninger til indbetaling finder du her, hvor du også kan indbetale med kort.

Bliver lodsedlerne betalt med MobilePay til 47803, lander pengene på vores bankkonto. Følg jeres og de andre klassers indsamlinger på listen her.

Indbetal senest 3. juni (var tidligere lørdag 1. juni), hvis I vil have is eller klasseture. Usolgte lodsedler må du gerne makulere, så de bliver ugyldige.

4. I får et gavekort til is og måske en tur som tak

I starten af juni udsender vi gavekort til is. Hver klasse, der har indsamlet mindst 1.500 kroner, får et gavekort til en værdi af 200 kroner.

Hvis jeres indsamling ligger i top syv, vinder I en klassetur. Se listen over ture her.

For mange lodsedler?

De lodsedler I ikke kan sælge, må I gerne makulere – derved bliver de ugyldige. Vent med at makulere dem til sidste salgsdag 24. maj 2019 - måske opstår der en mulighed for at sælge dem.