Den globale aktionsuge for uddannelse er i fuld gang. Børn i mere end 100 forskellige lande er i denne uge med til at minde politikerne om deres løfte om god uddannelse til alle

I år læser 177.728 danske børn i LæseRaketten, hvor de møder børn i Sydsudan, samtidig med at de lærer om retten til uddannelse for alle. På Østerbro Internationale Skole har elever fra 4. og 5. klasse arbejdet meget med årets LæseRaket. Eleverne har været ude og samle ind, så flere børn i Sydsudan kan komme i skole.  Eleverne mener, at det er vigtigt med en god uddannelse, og at det er vigtigt, at alle børn har ret til en uddannelse.

På billederne herunder kan du se, hvordan der bliver arbejdet med LæseRaketten på Østerbro Internationale Skole.

Årets aktionsuge handler netop om verdensmål 4 - om uddannelse af god kvalitet til alle i verden. Politikerne har med verdensmål 4 lovet, at alle børn i verden skal have mulighed for at få en uddannelse af god kvalitet inden 2030. Men med det tempo vi har på lige nu, kommer vi 54 år for sent.

Klik på billederne herunder for at se dem i fuld størrelse.

Image author
Foto: Lotte Ærsøe
Photograph description
Elever i 4. og 5. klasse arbejder med LæseRaketten.