Politikens anmeldelse af LæseRaketten

Fem hjerter: LæseRaketten er et scoop for skolebørn.

Politiken har anmeldt LæseRaketten. De er ikke vilde med Özlem Cekics historie, men resten af bogen er et scoop for skolebørn. Anmelderen hæfter sig ved, at "bogen er både oplysende og sandfærdig uden at blive belærende eller sentimental."

”Som altid er raketten fyldt til bristepunktet med historier, fakta, flot opsætning og godt humør. De medvirkende gør det uden beregning, og et par hundrede tusinde danske skolebørn kan godt begynde at glæde sig til at møde både Muna og Nidal samt Kenneth Bøgh Andersen og Nicole Boyle Rødtnes.”

”Det er bogens scoop, at man kan anbringe en historie om indespærring, kontrol og manipulation, som nærmest klikker hele lastrummet sammen til ét mellemøstligt billede. Det er fint i tråd med hele rakettens væsen, at den er oplysende og sandfærdig uden at blive belærende eller sentimental.”

Hele anmeldelsen kan læses på Politiken.dk – kræver abonnement

Folkeskolens anmeldelse af LæseRaketten

"Efter min mening har vi at gøre med et rigtigt spændende og højst aktuelt materiale. Elever bliver her oplyst om forholdene for beboere og flygtninge i store dele af verden. De allerfleste har set klip fra tv om dette store problem, og i "Læseraketten" har dygtige mennesker omsat dette vanskelige stof til børnehøjde uden at falde i den grøft kun at skildre, hvor forfærdeligt det er. Livet består også i Jordan af både glæder og sorger." Læs hele anmeldelsen

Hide main picture