Vejledning til iPad-brugere

Billedfortællinger med Tubestory

Når man er medlem af ressourcekanalen Læseraketten, er det nemt for eleven at lave sin egen billedfortælling med værktøjet Tubestory, som ligger i Skoletube appen. Her plukker eleven billeder fra ressourcekanalen og optager en fortælling til, som derefter kan udgives som en færdig film på Skoletube.

Filmprojekter i Pinnacle Studio

Videoredigeringsprogrammet Pinnacle Studio giver mulighed for at man kan importere film og billeder direkte fra ressourcekanalen.

Lær hvordan du kan trække indhold fra Læserakettens ressourcekanal ind i et projekt i videoværkstedet til Pinnacle.

Videokursus om Pinnacle Studio

Mediebøger med Mediabook

Eleven kan også arbejde med mediebøger på sin iPad og gøre nem brug af ressourcerne i kanalen med værktøjet Mediebook til Skoletube.

I vejledningen herunder kan du se hvordan man ganske enkelt kan importere film og billeder fra Læserakettens ressourcekanal, som herefter kan indsættes i ens mediebog.

Vejledning til Mediabook
Videokursus om Mediabook

Videovejledning til BookCreator

I BookCreator hentes indhold ned på iPaden via Skoletube-appen. I vejledningen herunder kan du se, hvordan man ganske enkelt kan hente film og billeder fra LæseRakettens ressourcekanal, som herefter kan indsættes i ens mediebog. Vejledningen viser også, hvordan man udgiver sin færdige bog til Skoletube, og hvordan bogen opleves som færdigt produkt.