Trin 4 - Avisredaktion

I denne temauge arbejder eleverne på at producere en avis med Liberia som tema. Temaugen tillader eleverne at fordybe sig i Liberia ud fra forskellige faglige vinkler, og samtidig giver ugen eleverne mulighed for at slippe den indre journalist løs.

Avisen kan med fordel udarbejdes i ‘Redaktionen’ på ekstrabladet.dk/skole. Herigennem kan avisen layoutes flot og trykkes gratis som en rigtig avis i 1000 eksemplarer. ‘Redaktionen’ indeholder udførlige lærer- og videovejledninger og interaktiv assistance til eleverne, så arbejdet med avisproduktionen er ligetil og kræver blot UNI-login. Følgende ugeplan tager udgangspunkt i de otte faser, som eleverne kommer igennem i deres arbejde med ‘Redaktionen’.