LæseRaketten handler i 2020 om børns liv og skolegang i Uganda. Bogen indeholder portrætter af børn og unge fra Uganda samt litterære historier skrevet af kendte danske forfattere. Bogen og det tilhørende online-materiale skal på én gang puste til børns læselyst samt understøtte global undervisning i skolen med udgangspunkt i verdensmålene. Bogen er trininddelt og kan anvendes fra 0. – 8. klasse.

Vigtige datoer

• Bestilte bøger leveres på skolerne i januar 2020 via det lokale CFU.
  • Der er fri adgang til lærermateriale, film, billeder og opgaver på hjemmesiden. Undervisningsmaterialet kan findes her på hjemmesiden fra 1. januar 2020.
  • Aktionsugen afholdes i løbet af foråret (ultimo april-primo maj) - datoer offentliggøres her på siden og i vores nyhedsbreve.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe på 35 20 02 60 eller sende en mail til Hele Verden i Skole-teamet på info@heleverdeniskole.dk.

Print info-brev, som kan uddeles til skolens lærere eller bruges på skolens Intranet.

Print plakat i A4

Print plakat i A3