Escape-room med Maxi og Gift

Indholds elementer
Tekst afsnit

Afprøv to sjove og lærerige escape-rooms, som vi har bygget til jer i programmet Thinglink på Skoletube. Eleverne skal løse matematiske gåder og gennemfør de tre niveauer, mens de træner deres matematiske færdigheder på en sjov og engagerende måde.

Opgaver med escape room-scenarier er designet til at stimulere tænkning og problemløsning på en sjov og interaktiv måde, perfekt til at skabe et dynamisk og aktivt læringsmiljø.

Til indskolingen

Dine elever skal hjælpe Maximilla med udfordrende matematikopgaver, der tager udgangspunkt i portrættet fra LæseRaketten. Eleverne skal gennemføre tre trin. På hvert trin skal eleverne løse 4 opgaver, der alle er markeret med en lyserød stjerne. Summen af resultaterne i de fire opgaver giver adgang til næste trin. Resultatet indtastes på punktet med nøgleikonet.

Find en oversigt over Maximillas opgaver og løsninger til læreren.

Her kan du se Maximillas escape-room:

Til mellemtrinnet

Dine elever skal hjælpe Gift med udfordrende matematikopgaver, der tager udgangspunkt i portrættet fra LæseRaketten. Opgaverne ligger som skjulte punkter, som eleverne skal søge efter (musen ændres til en hånd). Hvis de er svære at finde, så brug den lille cirkel i højre hjørne øverst, hvor man kan se dem i det udsnit, man ser ser på i 360-billederne. Eleverne skal gennemføre tre trin for at komme ud og holde frikvarter.

Eleverne tilgår Gifts escape-room via dette link

Find en oversigt over hvor de skjulte punkter ligger i hver scene, Gifts opgaver og løsninger til læreren her.

Her kan du se Gifts escape-room:

I Thinglink på Skoletube kan eleverne også skabe deres egne escape-rooms og udvikle deres matematiske kompetencer på kreative måder, mens de lærer vigtigheden af teamwork og samarbejde. Lad dem skabe escape-rooms til hinanden.