ProjektRaketten

Billede
Forside---ProjektRaketten_temaforløb_til_mellemtrinnet-300x400px
Tekst afsnit

ProjektRaketten er et nyt samarbejde om årets temaforløb til mellemtrinnet. Her finder I et ugeforløb, hvor eleverne selv skal være med til at skabe projekter, finde problemstillinger og udvikle løsningsforslag - alt sammen med udgangspunkt i LæseRakettens historier til mellemtrinnet.

ProjektRaketten forløber i tre projektspor fordelt på hver sit Verdensmålstema, der tager udgangspunkt i børn og unges levevilkår i Kenya. De tre Verdensmål, der sættes fokus på i materialet er:

• Verdensmål 2 om sult
  • Verdensmål 4 om kvalitetsuddannelse
  • Verdensmål 6 om rent vand og sanitet

ProjektRaketten er et ugeforløb udviklet og baseret på PBL - projektbaseret læring. Det er en pædagogisk tilgang, der opmuntrer til at undersøge og engagere sig i autentiske problemstillinger gennem praktisk og kreativ udforskning. ProjektRaketten er udviklet i samarbejde med vores partnere i skoleudviklingshuset Autens.

I har mulighed for at få besøg at Autens, hvis I vil bruge ProjektRaketten i år.
Er I interesserede, så skriv en mail til: projektraketten@autens.dk