Lærervejledning og opgaver 2024

09.04.2024

Her finder du årets lærervejledning til Hele Verden i Skoles samlede materialer om Kenya 2024 og opgaver til LæseRakettens historier.

Indholds elementer

Opgaver til LæseRakettens tekster

Opgaverne til LæseRakettens historier er opdelt i trin, så du kan hente de samlede opgaver til henholdsvis indskolingen og mellemtrinnet. Hver opgavesamling indeholder opgaver til hver portræthistorie, til trinnets skønlitterære historie og til udvalgte Verdensmål samt en materialesamling med bilag og elevark til opgaverne.

INDSKOLING

MELLEMTRIN

Billede
Foto: Rikke Falkenberg
Jeopardy om Kenya
Tekst afsnit

Test klassens viden i Jeopardy-quizzen om Kenya - den kan afspilles direkte. Vælg hvor mange hold I spiller. Tryk "start". Første hold vælger en kategori til xxx-antal point. Klik med musen på det valgte felt. Eleverne skal stille spørgsmålet til dette svar. Tryk på mellemrumstasten for at se det "rigtige spørgsmål." Tildel point, og tryk på "Esc" for at komme tilbage til kategorierne.