Temaforløb om LæseRaketten og Kenya

03.04.2024

Her finder du årets temaforløb til indskolingen. Forløbet kan bruges som ramme for en temauge eller et længere forløb. I kan også udvælge enkelte elementer til brug i den daglige undervisning.

Indholds elementer
Billede
Gloria_kilifi_hansbach_oxfam-23-825x520px.jpg
Billede kredit
Foto: Hans Bach.
Tekst afsnit

I dette temaforløb rejser eleverne til Kenya og besøger de landsbyer, hvor børnene fra LæseRaketten bor. De får mulighed for at lære nogle af børnene bedre at kende. Og de får kendskab til Kenyas udfordringer med adgang til drikkevand og forandringer i natur og klima med oversvømmelser og tørke. Eleverne prøver at komme med i skole, og der er forslag til værksteder med kreativt og fagligt indhold. Forløbet kan afsluttes med en præsentation eller udstilling for andre klasser eller elevernes familier med fremvisning af, hvad eleverne har lavet i temaforløbet.

Materialesamling